Ha ügyesebben levelezel, több látogatója lehet a webáruházadnak
Ha ügyesebben levelezel, több látogatója lehet a webáruházadnak
Több látogatót, de akár több pénzt is eredményezhet az, ha kicsit odafigyelsz a levelezéseidre. Nincs ebben semmi boszorkányság, egyszerűen egy rendszerezett gmail fiók csodákra képes!
Légy őszinte magadhoz: te egy nap mennyit szöszölsz az e-mailjed kezelésével?
A legtöbb ember rengeteg időt pocsékol el nap, mint nap az e-mailfiókjában turkálva azzal, hogy olvasgat, keresgél, rendszerezni próbál. Belegondoltál már abba, mennyi minden másra is fordíthatnád azt a időt, mondjuk tényleges pénzszerzésre vagy akár még több látogatót szerezhetnél a webáruházad számára?
Két féle embertípus vághatja maga alatt a fát, akinek webáruháza van. Az egyik a balek a másik a nemtörődőm. A balek hosszú órákon küzd azzal, hogy válaszoljon a kérdésekre, levelekre, rendszerezze őket és vadul próbálja nem elfelejteni az esetleges vevő kérését. A nemtörődöm csak megnyitja a leveleket – ha éppen van hozzá elegendő életkedve – elolvassa őket, válaszol amelyikre tud vagy szintén van a kedve, a többit ott hagyja, hogy majd később – ha lesz később – aztán ezekből szoktak a jól elfelejtett levelek lenni, majd aztán a jól lelécelt érdeklődők is…
Egyedül az profi típusú ember csinálja jól. A profi azzal kezd, hogy rendszerez, rendszereket épít fel a fiókjában. Ráadásul elég egyszer hosszabb időt befektetni arra, hogy felépítsd ezt a jól működő rendszererődítményt, utána foglalkoznod sem kell vele.
Tehát mit csinál a profi, amitől még több pénze és látogatója van?
- Mappákat, vagy éppen postaládákat hoz létre a fiókján belül. (Ezt a fiúkon belüli beállításoknál pár perc alatt lezavarhatod.) Folyamatok szerinti nevekkel látja el őket. Árral, termékkel, kiszállítással, fizetéssel kapcsolatos kérdések. Rendelésfelvétel. Elégedetlen vásárló. Cserét igénylő vásárló.
- A beérkező leveleket mindig feldolgozza. Sosem hagyja ott őket, hanem kiüríti a beérkező leveleit.
- A következő szerint jár el: azonnali töröl (spam, ami átjut a szűrőn, félrecímzett levél, stb.)
- Olvas, reagál, csillagoz és archivál:
A gyorsan megválaszolható üzeneteket célszerű rögtön megválaszolni, majd archiválni.
A hosszabb időt igénybe vevő üzenet kap egy külön mappát a témája szerint majd archiválódik.
Ha nem igényel választ a levél, akkor csak olvasás és archiválás.
Gyors kitérő. Mire jó az archiválás? Archiválással a levél elkerül a beérkező mappából, nem lesz útban, nem fog egy merő káosz a szemed elé kerülni, és könnyebben vissza tudod majd keresni.
Illetve a fontosabb leveleket érdemes lehet megjelölnöd – legegyszerűbb módja a csillagozás –és az akkor rögtön szemet fognak szúrni, hogy ez egy fontos, dürgős, lényeges levél. A csillagok között vannak eltérő színűek, de különböző szimbólumok is, amikkel még pontosabbá és figyelem felkeltőbbé teheted a levelet.
Például:
- Piros csillag az előttem álló feladatokhoz,
- Sárga felkiáltójel azokhoz a levelekhez, amikre még válaszolnom kell,
- Kék infó jel az átütemezett feladatokhoz, és
- Zöld pipa azokhoz, amiket később szeretnék elolvasni, vagy megnézni.
Nyugi, ezt sem kell egyesével végig zongoráznod minden alkalommal, hanem a mappa vagy postaláda beállításoknál már eleve hozzá fogod tudni rendelni.
Tehát időt, pénzt és még idegbajt is megspórolhatsz magadnak azzal, ha profi szintre váltasz. Így elegendő lesz akár egy nap, egyszer belépned a fiókodba. Persze annak is meg van a maga előnye, ha minden egy beérkező levélre azonnal reagálsz, hiszen sokszor a gyors reakciókon múlik egy-egy vásárlás. Ezt neked kell tudnod, mennyire megy már jól az üzleted, ugyanis a napi 15-20 belépkedés a fiókba és levelezés rengeteg időt vonhat el attól, hogy egyéb útvonalakon értékesíts vagy fejleszd a webáruházdat, tehát pénzt keress.
Ha úgy véled elegendő neked a napi egyszer belépés, rengeteg időt fogsz megspórolni és még mindig nem estél látogatótól, hiszen az illető másnap is megkapja a levelét, illetve foglalkozhatsz a gondjával-bajával.